Rezüm

Η μέθοδος Rezüm είναι μια ελάχιστα επεμβατική μέθοδος για την αντιμετώπιση της καλοήθους υπερτροφίας του προστάτη.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή τεχνική η οποία βασίζεται στην έγχυση ατμού διαμέσου της ουρήθρας εντός του υπερτροφικού ιστού του προστάτη. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται νέκρωση άρα και συρρίκνωση του αδενώματος γεγονός που οδηγεί σταδιακά στην υποχώρηση των αποφρακτικών συμπτωμάτων και τη βελτίωση της ούρησης.

Πρόκειται για μια ελάχιστα επεμβατική τεχνική. Αυτό σημαίνει ότι διενεργείται είτε υπό τοπική αναισθησία είτε με τη χορήγηση ελαφράς μέθης χωρίς να απαιτούνται τομές και χωρίς αιμορραγία. Ο ασθενής είναι έτοιμος να επιστρέψει στην καθημερινότητα του την ίδια ημέρα ενώ ένα σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι διατηρείται ανέπαφη η σεξουαλική λειτουργία του άνδρα, δηλαδή η στύση και η εκσπερμάτωση.

Τα αποτελέσματα της μεθόδου θεωρούνται πολύ ικανοποιητικά όταν γίνεται επί σωστών ενδείξεων και για το λόγο αυτό η μέθοδος έχει πάρει έγκριση κι εφαρμόζεται στα συστήματα υγείας των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας σε προστάτες μεγέθους από 30 έως 80 κυβικά εκατοστά.

Μετά την θεραπεία απαιτείται συνήθως τοποθέτηση καθετήρα για 3 έως 7 ημέρες ενώ η βελτίωση των συμπτωμάτων της υπερτροφίας ξεκινά στις 2 με 3 εβδομάδες. Το μέγιστο της βελτίωσης επιτυγχάνεται ωστόσο γύρω στους 3 μήνες απο τη θεραπεία.

Ανεπιθύμητες ενεργείς που μπορεί μα εμφανιστούν μετά τη θεραπεία είναι κάποια δυσουρικά συμπτώματα, αιματουρία και αιματοσπερμία. Τα συμπτώματα αυτά περιορίζονται από μόνα τους. Μπορεί επίσης να παρατηρηθεί μείωση της ποσότητας του σπέρματος καθώς και ουρολοίμωξη.

Ο Χειρουργός Ουρολόγος-Ανδρολόγος Πέτρος Γεωργουλέας διαθέτει μεγάλη εμπειρία στη συγκεκριμένη μέθοδο όντας πιστοποιημένος από την κατασκευάστρια εταιρεία Boston Scientific για την εφαρμογή της μεθόδου κι έχοντας διεξάγει μεγάλο αριθμό θεραπειών Rezüm στο σουηδικό σύστημα υγείας.